Een mix van precisie en mensenwerk: secretaresse Annet Pieterse vertelt hoe zij bij Lansigt elke dag energie haalt uit haar werk.
Maandagochtend. De inbox stroomt binnen, de telefoon rinkelt kort, ergens in de gang gaat een vergaderdeur dicht. Annet klapt haar laptop open, checkt de laatste notities bij een jaarrekening en steekt meteen daarna haar hoofd om de hoek bij een collega: "Heb je nog iets nodig voor straks?" Het is precies die mix die haar werk leuk maakt, nauwkeurig puzzelen en met mensen schakelen.
Annet Pieterse is secretaresse bij Lansigt. "Wat we hoog in het vaandel hebben staan is service," zegt Annet. "We zijn mensgericht, voor collega’s én klanten." Ze vindt het prettig om veel met mensen te werken, maar net zo goed wordt ze blij van zorgvuldig jaarwerk. "Het ene moment zit ik geconcentreerd in een jaarrekening, het volgende moment ben ik in gesprek. Die afwisseling heb ik nodig. Dat maakt mijn dagen leuk."
Ze lacht even. "Ik ben graag druk en ben niet bang om fouten te maken of om hulp te vragen. Ik heb uitdaging nodig om met plezier te blijven werken. Hier bij Lansigt krijg ik de ruimte om af te wisselen en nieuwe dingen te leren. Ik werk hier nu net een jaar en ik ontdek nog steeds hoeveel er te leren valt."
Annet is betrokken bij alles wat er speelt, en juist dat is soms haar valkuil. "Ik wil het voor iedereen goed doen en moet waken dat ik mezelf niet voorbijloop," zegt ze eerlijk. Het helpt dat de communicatie in het team sterk is. "We houden elkaar in de gaten. Er wordt niet snel geoordeeld, dus ik kan alles open bespreken." Dat is geen zachte nuance, maar een harde randvoorwaarde voor kwaliteit. "Je kunt pas echt service bieden als je ook onderling helder en vriendelijk corrigeert."