Natascha van den Berg is junior relatiebeheerder bij Lansigt. Zij begon haar carrière bij Lansigt in 2014 als beginnend assistent. Sindsdien is er zowel professioneel als privé veel veranderd. Natascha kreeg tijdens haar loopbaan twee kinderen, maakte promoties en heeft verschillende wijzigingen in de teams en in de werkwijzen meegemaakt.
Een geleidelijk verloop
“De promotie van beginnend naar gevorderd assistent verliep erg vlot”, vertelt Natascha. Bij de promotie van gevorderd assistent naar junior relatiebeheerder verliep dit een stuk geleidelijker. "Ik kwam net terug van mijn zwangerschapsverlof en heb toen stuk voor stuk taken opgepakt die bij de rol van junior relatiebeheerder horen, maar hoefde niet meteen het hele takenpakket op me te nemen. Ik had daar zelf om gevraagd." zegt ze "Ik wilde graag een vloeiend verloop zodat ik niet na mijn verlof ook ineens relatiebeheerder was. Zolang je er zelf om vraagt, kan er bij Lansigt gelukkig heel veel!” De promotie naar junior relatiebeheerder gaf mede hierdoor weinig extra druk voor Natascha. "Het gaat heel natuurlijk. Je krijgt meer gesprekken en verantwoordelijkheden over de klantrelaties en zo groei je langzaam in de functie."
Alles kan in overleg
Natascha heeft bij Lansigt nooit problemen gehad met haar werk-privé balans. "Ik ben altijd flexibel geweest en het is fijn dat Lansigt deze flexibiliteit ook biedt. Toen de pandemie begon was mijn dochter zes maanden en thuiswerken was af en toe een flinke puzzel. Ik heb daarom aangegeven dat het voor mij handiger zou zijn om soms een paar uur in het weekend te werken. Dit was geen probleem en daardoor kon ik door de week bij mijn dochter zijn.”
"Ook nu werk ik af en toe verschillende dagen. Ik heb op drie dagen vaste opvang voor de kinderen, en een dag in de week past mijn moeder op. Zij werkt onregelmatig, waardoor zij niet altijd kan oppassen en ik dus zelf niet kan werken. Zolang ik dit in mijn agenda zet en mijn uren ergens anders maak is dit ook geen probleem. Het is fijn dat deze flexibiliteit er is. Dat maakt werk combineren met een gezin een stuk makkelijker en scheelt een hoop stress.”
Altijd blijven communiceren
Omdat er veel onderling overleg is ervaart Natascha haar werk niet als stressvol. "Het is belangrijk goed je grenzen aan te geven. Als er iemand aan mijn bureau staat met een nieuw dossier terwijl ik al een stapel heb liggen dan kan ik gewoon aangeven dat het nu niet past. Wat niet kan, kan niet en ik heb wel geleerd om daar duidelijk in te zijn." Natascha's advies voor nieuwe collega's zou dan ook zijn om altijd goed te blijven communiceren. "Zeg het als er iets is, of als iets niet lukt, we willen je graag helpen."